Friday 19 October 2012

KEAYUAN MU


Dalam anjakan kepantasan kelajuan dunia
Bertimbun perubahan berada dimata
sehingga banyak erti menjadi tanda-tanya
dan wajah menjadi palsu
terselit antara merah jingga
Hijau dan unggu


Dalam anjakan kepantasan terobah dunia
Masih terserlah bibir merah
tanda jelas tahi lalat didagu
memanis rasa memandang
Menghilang kaku wajah
Bersama bibir lembut manis teriras


 
Dalam sejuk musim dingin Gympie
Baru aku sedar
Masih ada keayuan ini
Kekal dan segar
Walau sejuk dingin Gympie
Sehingga beku rasa ketulang hitam


Rahsia ini telah lama aku pendamkan
Dan tiba masanya
Segala-galanya ku ceritakan
Demi sebentuk wajah
Yang masih kekal keayuannya
Sehingga aku pergi
Bertemu kekasih abadi


Gympie, Queensland – 2012

 



1 comment:

Sue AG said...

kumelihat bibirku dicermin...oh sayang sungguh tiada bibir merah yg terpamer...tiada tahi lalat didaguku....
yg terpamer hanya bibir kusamku dan tahi lalat diatas bibirku....
oh! The Valley Rattler. .bawalah diriku yg rajuk hatinya jauh..jauh..
oh! Gympie.... he he he

NWO?? ADA KE?

NWO? Ada kawan saya yang tanya saya, Doc apa itu NWO yea? Apa wujud NWO atau New World Order? Saya tersenyum dan hairan kenapa tetiba kawan ...