Monday 5 November 2012

APA YANG HILANG


Pagi dini aku terjaga
Meraba mencari
sebuah kehilangan yang tersedar
bagai sibuta meraba mencari penawar

Pagi dini aku terjaga
Terasa sebuah kehilangan
Terasa kepiluan yang mendadak

Oh dini pagi
Aku tidak kenal
bukan kehilangan yang lalu
rupa-rupa sebuah kerinduan yang mendalam
sehingga mengosong jiwa yang halus
sehingga sampai kepenghujung hati


Di dini pagi,
Baru aku tahu
kasih ku pada mu
meredah kelubuk hati
sehingga aku kabur
antara denyutan jantung
atau nama mu yang aku sebut


Demi pagi yang dini
Demi mentari yang merangkak keluar
Demi alam semesta
Kasih ku pada mu
Melampaui kasih ku segala.


Perpustakaan Universiti Malaya
5 November – 2012

No comments:

NWO?? ADA KE?

NWO? Ada kawan saya yang tanya saya, Doc apa itu NWO yea? Apa wujud NWO atau New World Order? Saya tersenyum dan hairan kenapa tetiba kawan ...