Friday 16 August 2013

Mentafsirkan 'Ain

Aku melihat dan mentafsir 'ain
bagai embun pagi, menitis dari daun
gemerlapan cahaya
bersama pantulan cahaya mentari
gerlipan menyinar membentuk indah alam
bagaikan juga buah strawbery merah
segar di pagi hari
basah bersama embun



Aku melihat dan mentafsir 'Ain
mentafsir kemuliaan sebuah hati yang kerdil
menonton siang dan malam kemurnian sebuah 'Ain
memahami sebuah gerak rasa sebuah 'Ain
memuliakan yang tua, lama dan baru
membezakan antara Qadim dan Fana
dan aku mula memahami apa itu 'Ain
bagaikan maksudnya cerah dan menceriakan
walau pilu, sunyi memungkin rasa
dan aku
tidak pernah jemu
kerana mentafsir 'Ain

16 Ogos 2013

2 comments:

Nor Wahiza said...

I thought u said ur b.m is bad :)

Nor Wahiza said...

I thought u said your bm.is bad :)

NWO?? ADA KE?

NWO? Ada kawan saya yang tanya saya, Doc apa itu NWO yea? Apa wujud NWO atau New World Order? Saya tersenyum dan hairan kenapa tetiba kawan ...