Friday 27 December 2013

Salah Siapa?

Saya melihat ramai rakyat marhein mengeluh menjelang tahun baru. Ada yang mengeluh untuk beli pakaian anak-anak, ada yang mengeluh wang simpanan habis bayar hutang lapuk, ada yang tergenang air mata melihat tidak banyak perubahan dalam diri bagi tahun 2013.
Saya kadang-kala terfikir, bagaimana sesebuah perancangan kewangan dilakukan sekira ramai rakyat marhain mengeluh.

Kadangkala yang membuat perancangan adalah golongan bangsawan, tidak pernah berada di bawah, tidak pernah kayuh basikal atau jalan kaki ke sekolah dan tidak pernah jual kuih untuk tampung wang sekolah. Maka perncangan mereka mungkin rapi tetapi, apa orang putih cakap? Tak ada "Empathy." Maka menangis lah rakyat marhein siang dan malam.

Kata kawan dari politik pula, nak salahkan siapa? Sendiri pilihkan?

No comments:

NWO?? ADA KE?

NWO? Ada kawan saya yang tanya saya, Doc apa itu NWO yea? Apa wujud NWO atau New World Order? Saya tersenyum dan hairan kenapa tetiba kawan ...