Wednesday 13 June 2012

Mengkafan sebuah cinta

Dari subuh dini hari Isnin
Sehingga subuh dini hari Selasa dan Rabu
Aku tiada henti-henti membaca Yassin
Memandi dan mengkafan sebuah cinta


Dengan air mata berlinangan
Aku melihat menatap wajah lesu pucat
Cinta yang kaku terbujur
Dan aku ulang dan ulang

Yassin yang aku baca
Sehingga sedu ku hilang tiada suara

Memamah pilu sedih hati
Ketika mengkafan sebuah cinta;
Cinta mati aku kafankan

yang tiada disangka
Terlalu awal meninggal hati
Yang masih meronta-ronta
Untuk sebuah dakapan sayang
yang berpanjangan


Zulkufli
Bangsar, Jun 2012

2 comments:

Anonymous said...

biarkan cinta itu berkubur tanpa nisan...bak kata pujangga benar cinta itu mati tapi sesekali ia akan bangkit kembali tak kala hati di landa kesedihan sendirian.cinta yg kekal adalah cinta pada Allah SWT.....

Anonymous said...

bahawasanya hanya cinta pada Allah SWT yang kekal selamanya...jgn di kubur tapi biar sebati dalam jiwa walau kemana kita berkelana di bumi ini. cinta dalam hati hanya akan mati seketika cuma, namun ia akan bangkit tak kala hati di landa tsunami berpanjangan........

NWO?? ADA KE?

NWO? Ada kawan saya yang tanya saya, Doc apa itu NWO yea? Apa wujud NWO atau New World Order? Saya tersenyum dan hairan kenapa tetiba kawan ...