Monday 25 June 2012

Pentas


Aku melihat menonton
bagaimana dia dan mereka
mementas kehendak rasa
mencerita mencarut kemahuan dan kehendak
yang rakus dan kotor

Dan kadangkala halus dan seni
memalsu kata memalsu janji
menukar muslihat tipu menjadi bunga bangga


Aku melihat bagaimana dia dan juga mereka
mementaskan dunia sesuka hati
sehingga aku sendiri tersendiri terpegun
kaku, bisu dan kadangkala menangis tawa
Melihat dunia aku

menjadi milik pentas mereka

Begitulah dia dan mereka
Yang aku lihat dan tonton
Dengan air mata, sedu dan sedan
bagaimana pentas dunia
di sendiwarakan dia dan mereka
Bagaikan  aku yang menonton
Murbawah yang hina dina
bodoh dan hamba nilainya.


Zulkufli
Universiti Malaya, 25 Jun  2012

No comments:

NWO?? ADA KE?

NWO? Ada kawan saya yang tanya saya, Doc apa itu NWO yea? Apa wujud NWO atau New World Order? Saya tersenyum dan hairan kenapa tetiba kawan ...